Түгээмэл асуулт, хариулт

Хуруундай сургалтад яагаад заавал хамрагдах ёстой вэ?

Зарим хүмүүс “Тооны машин гэх мэт тооцоолох хэрэгсэл байхад цээжээр бодуулж хүүхдүүдээ зовоох ямар хэрэгтэй юм бэ?” гэсэн асуулт асуухыг хүсэж байгаа байх. Энэ асуултад дараах байдлаар хариулж болно. Машинтай хүн ч эрүүл байхын тулд фитнес төвд эсвэл гадаа гүйлтийн талбайд гүйдэг. Тэгвэл энэ хүмүүсээс ч гэсэн “Машин байхад гүйж өөрийгөө юунд зовооно вэ?” гэж асуух хэрэгтэй. Үүнтэй агаар нэгэн адил цээж бодолтоор тархийг ажиллуулах нь тархийг эрүүл байлгах хамгийн гайхамшигтай дасгал юм. Энэ асуултын хоёр дахь хариулт нь эцэг, эхчүүдийн хувьд бас нэг буруу ойлголт бол цээжээр тоо бодно гэдэг нь хүүхдийг залхааж ядраадаг гэж үздэг. Энэ ойлголт зөв биш юм. Өнөөгийн сургуулиудад зааж буй дөрвөн аргын тоо бодох уламжлалт аргаар цээжээр тоо бодно гэдэг бол ямар ч хүнийг залхааж ядраах ба хурдтай бодох ч боломжгүй болгодог. Учир нь уламжлалт арга тархины зөвхөн нэг тал буюу зүүн тархийг ажиллуулдаг тул бодоход төвөгтэй түүнчлэн тархины хөгжилд синержи буюу хоёр тархины хамтын ажиллагаанд саад болдог. Хамгийн чухал зүйл бол хоёр тархины оролцоотойгоор тархиа ядраалгүй, хялбар мөн хурдтай арифметик үйлдлийг цээжээр гүйцэтгэхэд тус хөтөлбөрийн зорилго оршиж байна.

Баруун-Зүүн хоёр тархины оролцоотойгоор үйлдэл гүйцэтгэх гэж юу вэ?

Тархины 2/3-ыг эзэлж буй дээд тархи зүүн болон баруун гэсэн хоёр тал бөмбөлөгтэй. Хоёр тархи тус тусдаа үйл ажиллагааг хариуцаж хоорондоо уялдаа холбоотой ажилладаг. Гэвч ихэнх хүний хувьд өдөр тутмын амьдрал болон хичээл ном, ажил мэргэжилдээ зүүн тал бөмбөлгийг давамгай ашигладаг. Үүний шалтгаан нь манай сургалтын систем тархины зүүн хагас бөмбөлөг дээр суурилж мэдээллийг логик сэтгэлгээнд тулгуурлаж заадагтай холбоотой. Үүнээс болж хүүхдийн бүтээлч сэтгэлгээ орхигдож байдаг. Суралцах үйл явцад баруун тархины оролцоо дутагдсанаар илүү бүтээмж муутай байдаг гэсэн үг. Тус хөтөлбөрийн онцлог бол цээжээр бодох явцад зүүн тархи оролцохоос гадна төсөөлөл, мэдрэхүй, мэдрэмж зэргийг хариуцаж байдаг баруун тархи идэвхижсэнээр илүү сэтгэж, бүтээлч байх боломж бүрдэнэ.

ХурууMATH сургалт нь хэрхэн явагддаг вэ?

Сургалтын давуу тал нь баруун-зүүн тархин дээр суурилсан онол, дасгалаар хичээлийн турш хүүхдүүдийн идэвх оролцоог бүрэн хангадаг. Багш шинэ сэдвийг төсөөлөл дээр тулгуурлан хөгжилтэй үйл явдлаар тайлбарладаг нь сурагчдад хичээлээ ойлгох нь хялбар байдаг. Түүнчлэн сургалт нам гүм, залхуутай орчинд биш маш хөгжилтэй, тоглоомын орчинд явагдана. Сургалтууд хөгжилтэй оюуны тоглоомоор дэмжигдсэн. Энэ үүднээс сурагч сургалтын хугацаанд хэзээ ч өөрт нь сургалтын дарамтыг мэдрэхгүй. Өөрөөр хэлбэл долоо хоногийн хичээлийн цаг нь жижиг, хөгжиж буй тархины хувьд чухал тархины дасгал мөн тоглоом болж өгнө.
Энэ сургалтын хөтөлбөр нь про-актив систем юм. Товчхондоо Хуруундай системийг тоглож мөн хөгжилдөж сурах нь өөрөө юм. Үүний хүчинд хүүхдийн сурах хүсэл бий болж өөрийгөө өндөр түвшинд сэдэлжүүлж өгнө.

Дандаа л хуруугаараа бодоод байх уу?

Хуруу ашиглан хурдтай тооцоолол хийх нь бага насны хүүхэд дөнгөж тоо сураад уламжлалт хуруугаараа тоо бодох арга барилаас тэс ондоо зүйл. Хүүхэд энэ бүх үйлдлийг маш богино хугацаанд хийхийн тулд хурдтай сэтгэж хуруугаа ашиглан хариуг гаргадаг. Энэ чадварт мэргэших тусам хуруу ашиглах шаардлагагүй болно. Мөн тооцоолох хэрэгсэлд мэдрэхүйн эрхтний оролцоог хангаж өгснөөрөө тархийг идэвхжүүлэх суурь дасгал болж өгдөг. Бид хүүхдүүддээ "Гар ажиллавал тархи ажиллана" гэж хэлж баримлын шавраар тоглуулах гэх мэт хоёр гарыг нь тэнцвэртэй ашиглах тал дээр нь анхаардаг нь үүнтэй холбоотой.

Соробан сампингийн сургалтаас хэр ялгаатай вэ?

Систем нь үндсэндээ соробан сампинд суурилсан. Учир нь гарын эрхий хуруунаас бусад хуруу нь сампингийн доод эрхийг харин эрхий хуруу сампингийн дээд эрхийг төлөөлнө. Үүн дээр тулгуурлан бүх аргачлалыг нэг томъёонд багтаасан учир хүүхдүүд соробанг бодвол Хуруундай системд богино хугацаанд хялбар суралцаж үр дүн гаргадаг. Өөр нэг давуу тал нь соробаны сургалтттай харьцуулбал олон жил үргэлжилсэн олон шаттай биш юм. Өнөөдөр Монголд сургалт явуулж байгаа чанартай, чанаргүй соробаны сургалтын олон төв бий. Хамгийн гол нь та хүүхдээ түргэн бодолтын сургалтад хамруулахаар шийдсэн бол тухайн байгууллагын багшлах бүрэлдэхүүн, удирдлага, энэ чадварт хаана суралцаж мэргэшсэн гээд олон хүчин зүйлийг судлаад шийдвэрээ гаргаарай.

Сургалт дууссаны дараа дасгалын программ нь шууд хаагдах уу?

Та хүүхдийнхээ сургалтын төгсгөлд тогтмол бэлтгэлтэй байлгах үүднээс дасгалын программаа жилийн хураамжийг нь төлөөд авч хүссэн үедээ ажиллуулж болно.

Хамгийн багадаа хэдэн настай хүүхэд академийн түргэн бодолтын сургалтад суух боломжтой вэ?

Танхимын сургалтад хамгийн багадаа 1-р ангийн хүүхэд суралцаж болно. Учир нь сургуулийн өмнөх насны хүүхэд хичээлд удаан хугацаагаар тогтож суух, танхим гэсэн бүрэн дүүрэн ойлголт байдаггүй учир төвлөрөхөд хүнд байдаг. Тиймээс сургуулийн өмнөх насны хүүхдүүдэд өдөрт бага багаар тоглоомын арга ашиглан тус хөтөлбөрийг академийн дэргэдэх "Ивээлийн Найзууд" цэцэрлэг болон хөтөлбөр хэрэгжүүлэгч бусад 6 цэцэрлэг дээр хэрэгжүүлж байна. Тухайн жилийн намартаа сургуульд орох хүүхэд зуны сургалтад хамрагдаж болно. Гол нь тоо тоолдог, тоогоо таньдаг мөн 0-9 хүртэл цифр бичиж чаддаг байх хэрэгтэй.

Сургалтын турш хүүхэд өдөрт хэр удаан давтах вэ?

Хуруундай сургалтад хамрагдаж буй хүүхэд гэртээ өдөр бүр багадаа 15 минут дасгалын программ дээрээ ажиллах хэрэгтэй. Хүүхдийн хөгжил эцэг эх, багшийн хамтын ажиллагааны үр дүн байдаг. Та хүүхдэдээ хоногийн 24 цагаас ердөө 15-хан минутыг даалгавар хийх тал дээр нь анхаарснаар хүүхдийнхээ гарах үр дүнгээр бахархах болно. Даалгавар хийлгэхдээ урдуур нь орж бодсон бодлогыг нь зөв, буруу гэж шүүж болохгүй. Буруу хариу гаргасан ч урам өгч байгаарай. Гаргасан алдааг нь багш анги дээр засах болно. Та зөвхөн дасгалын програм дээрээ ажиллаж байгаа эсэхэд нь л хяналт тавина. Зуны түргэвчилсэн сургалтын хувьд энэ хугацааг 15, 15 минутаар өдөрт нэг цаг хийх хэрэгтэй.

Хуруундай сургалтад хамрагдаж буй хүүхэд байнга тоо бодсоноор идэвхи нь суларч хийж буй зүйлээсээ залхах уу?

Хичээл ихэвчлэн хүүхдүүдийн оролцоон дээр тулгуурлаж явагдах ба хичээл бүр дээр тэмцээн зохиох хэлбэрээр явагдаж хүүхдийг идэвхжүүлж байдаг. Тиймээс хүүхдүүд дасгал хийх бүртээ эрч хүчтэй байдаг. Гэхдээ зарим хүүхдийн хувьд залхуутай, төвөгтэй санагдах үе бий. Энэ бол том амжилтын төлөө явж байгаа хүнд тохиолдож буй энгийн бэрхшээл юм. Күнзийн сургааль дээр хэлсэн шиг “Их битгий хий, бага битгий хий! Харин өдөр бүр хий!” гэсэн зарчмыг л баримтлах хэрэгтэй. Бага багаар хийгээд байхад нэг л мэдэхэд эрс сайжирна. Хамгийн гол нь хүүхэд бүрт шинэ сэдвийг маш сайн ойлгуулах тул гэртээ дасгалын программ дээр даалгавраа хийхээ л орхигдуулж болохгүй. Дасгалын софтвэйр програм бол манай сургалтын маш том давуу тал юм. Мөн хичээл дээр хүүхдийг идэвхжүүлэх спорт өрөлт зэрэг сэтгэхүйн олон тоглоом, хичээл бий.

Энэ хөтөлбөр хүүхдэд ямар нэгэн сайн нөлөө үзүүлэх болов уу?

Хуруундай сургалт нь хүүхдэд юуны түрүүнд арифметикийн үндсийг эзэмшүүлэх түүнийг сайн ойлгоход тусалснаар маш хурдтай үйлдэл гүйцэтгэх ба суралцах явцад баруун тархийг оролцуулснаар бүх төрлийн сэдвийг түргэн, шуурхай суралцах чадвартай болно. Энэ хөтөлбөрт хамрагдсанаар анхаарал төвлөрөлт, хурдтай тооцоолол, хараа болон сонгсолын ой, хоёр тархины идэвхжил, бүтээлч сэтгэлгээ зэрэг хүүхдийн олон суурь чадвар хөгждөг.

Энэ хөтөлбөр нь ЕБС-д үзэж буй арифметик үйлдлийг бодох аргачлалаас юугаараа ялгаатай вэ?

Хуруундай хөтөлбөрийн агуулга болон шинэлэг аргачлалууд нь энэ системийн сургалтын гол түлхүүр юм. ЕБС-ийн математикийн хичээлийн арифметик үйлдлийг гүйцэтгэх аргачлал нь зүүн тархины ажиллагаан дээр суурилсан. Үүнээс шалтгаалан тархины чадамжийг үр дүнтэй ашиглах боломж олгодоггүй. Сургуульд заагдаж буй уламжлалт аргачлалаар хялбар бодлогуудыг үзэг цаас ашиглахгүйгээр бодож болно. Гэхдээ илүү олон үйлдэлтэй бодлогуудыг цээжээр бодох боломжгүй юм. Энэ системийн аргачлал нь тархины баруун хагас бөмбөлөг болон төсөөллийг дотроо агуулснаараа суралцагчдын тархины чадамжийг дээшлүүлэн олон үйлдэлтэй арифметик бодлогуудыг үзэг, цаас ашиглахгүйгээр цээжээр хурдан бөгөөд зөв хийхэд тусалдаг. Эдгээр боломжийг бүрдүүлснээр тархины байгаа нөөц бололцоог бүрэн ашиглахыг сургахаас гадна хүүхдэд тархины хоёр хагас бөмбөлгийг хамтад нь тэнцвэртэй ашиглахыг сурган сурлагын амжилтыг мэдэгдэхүйц сайжруулдаг. Энэ систем нь холимог үйлдэлтэй тоон хүнд бодлогуудыг хэрхэн хялбар бодохыг сургаснаар хүүхдийн оюуны тэсвэр хатуужлыг зөв тал руу нь хөгжүүлдэг.
ЕБС-ийн математикийн агуулгатай нь зөрчилдөх учир яах ёстой вэ?
Та хүүхдийнхээ ийм чадвартай гэдгийг ЕБС-ийн багшид нь маш сайн ойлгуулах хэрэгтэй. Багш нь мэдээж уламжлалт аргаар бодохыг шаардах учир анхнаас нь багшид нь чадварыг нь тайлбарласнаар хүүхдийн урам зориг, чадварыг нь үгүйсгэлгүйгээр хичээлээ тайлбарлахад хүүхэд маш хурдан ойлгож чадах юм. Учир нь энэ олон арифметик үйлдлийг хүний санаанд орохооргүй богино хугацаанд сэтгэж бодож байгаа ямар ч сэдвийг хялбар ойлгох боломжийг бүрдүүлдэг.

Хуруундай сургалтыг заах багш нараа яаж бэлддэг вэ?

Тус хөтөлбөрийн хичээлийг заах багш нар Монголын Оюун Ухааны академи дээр бэлтгэгддэг. Энэ хөтөлбөрийг олон улсад заах эрхтэй Master Trainer буюу Мастер Сургагч багш Х.Хатанбаатарын удирдлага доор багш нар урт хугацаанд бэлтгэгдэж амжилттай төгссөн багш нар заах аргазүйн сертификатаа гардан авдаг. Тухайн багшийн талаарх мэдээллийг академийн Сургалтын албанаас тодруулж болно.

Хүүхдээ сайжирч буйг хэрхэн мэдэх вэ?

Сургалтын явцад эцэг, эхчүүд хүүхдээ хүргэж өгөх, авахдаа багштай байнга холбоотой байж хүүхдийнхээ хөгжлийн талаарх мэдээллийг тогтмол авах үүрэгтэй. Хүүхдийн оюуны хөгжил эцэг, эх, багшийн хамтын ажиллагааны үр дүнгээс шалтгаалах учир энэ тал дээр эцэг эхчүүд хариуцлагатай байх хэрэгтэй. Шат шатны сургалтын төгсгөлд эцэг эхчүүдэд зориулсан үзүүлэх хичээлтэй ба хүүхдүүд өөрсдийнхөө хэрхэн хөгжсөнийг шалгуулдаг.

Энэ хөтөлбөрт хамрагдаж буй хүүхдэд эцэг, эхийг зүгээс юуг анхаарах ёстой вэ?

Хүүхдийн хөгжил ялангуяа бага насны хүүхдийн хөгжил бол эцэг эх, багшийн хамтын ажиллагааны үр дүн байдаг тул эцэг эхчүүдийн анхаарах ёстой хэд хэдэн зүйлийг санамж болгон орууллаа.
 Сургалтын хугацаанд багштай тогтмол холбоотой байж хүүхдийнхээ хөгжлийн талаар мэдээлэл авах
 Сургалттай холбоотой санал, хүсэлтээ сургалтын албанд бичгээр мэдэгдэж байх
 Үзсэн хичээлийнхаа даалгаврыг хийхэд нь шаардлагатай компьютерээр хангах
 Өдөр бүр 15 минут даалгавар хийх тал дээр нь анхаарах, боломжийг нь бүрдүүлэх
 Хүүхдийг хичээлээс хоцруулахгүй мөн таслуулахгүй байх
 Хичээл цагтаа эхэлж цагтаа дуусах тул хүүхдээ авчрах болон авахдаа цаг барих

Танай байгууллага дээр хүүхдэд зориулсан бусад төрлийн сургалтууд байдаг уу?

Монголын Оюун Ухааны Академи бүх насныханд зориулсан оюуны хөгжил, оюуны спортын олон талт сургалт явуулдаг. Хүүхдэд зориулсан сургалтаас дурдвал ой тогтоолт, түргэн бодолт, рубикийн шоо, спорт өрөлт гэх мэт сургалт явагддаг.
Сургалтын талаарх дэлгэрэнгүй мэдээллийг тус сайтаас болон 7000-2266 холбогдож мэдээлэл авна уу.

“ХУРУУНДАЙ” ТҮРГЭН БОДОЛТЫН СУРГАЛТ

Олон улсад үр дүнгээрээ гайхагдаж буй 7 – 12 насны хүүхдийн тархины хөгжлийг дэмжигч тархины үйл ажиллагаанд тохирох арифметик үйлдлийн аргачлалыг ой тогтоолтын аргачлалтай хослуулан тархинд синержи үүсгэгч маш онцгой оюуны хөгжлийн сургалт юм.

Хэрвээ та “Тооны машин байхад ийм сургалт байх шаардлагатай гэж үү?” гэж боддог хүмүүсийн нэг бол буруу бодож байна гэсэн үг. Энэ хөтөлбөрийн үндсэн зорилго бол хурдтай тооцоолол биш юм.

Сургалтанд хамрагдахын тулд:

Суралцагч 1-999 хүртэлх тоогоо хаанаас нь ч асуусан мэддэг бас бичиж чаддаг байх хэрэгтэй. Учир нь тоогоор дамжуулан баруун тархины төсөөлөх үйл ажиллагааг идэвхжүүлэн дээрх үр дүнд хүрэх юм. Хүүхдийн төсөөллийн хүчийг нэмэгдүүлэн тооцоололд хоёр тархины оролцоог хангаснаар хурдтай сэтгэж аливаа арифметик үйлдлийг төвөггүй тооцоолох чадвартай болох юм. Өөрөөр хэлбэл тооны машинаас хурдтай бодох дасгал болж байна гэсэн үг юм.

Хэрвээ та “Тооны машин байхад ийм сургалт байх шаардлагатай гэж үү?” гэж боддог хүмүүсийн нэг бол буруу бодож байна гэсэн үг. Энэ хөтөлбөрийн үндсэн зорилго нь зөвхөн хурдтай тооцоолол биш бөгөөд хүүхдийн ой тогтоолт, бүтээлч сэтгэлгээг хөгжүүлэх, тэсвэр тэвчээр, анхаарал төвлөрөлтийг нэмэгдүүлэх, сурах арга барилыг эзэмшүүлэхэд чиглэсэн байдаг. Хурдтай тооцоолол хийж сурах нь эзэмшиж буй чадваруудынх нь нэг л хэсэг юм.

Тус сургалтын “Дуут Анзан” болон “Флаш Анзан” дасгал нь хүүхдийн сонсгол болон харааны мэдрэхүйг хөгжүүлж унших хурдыг нэмэх, уншсан мөн сонссон сэдвээ сайн ойлгох боломжийг олгодог.

Сурагч энэ бүх чадварыг эзэмшиж үр дүн гаргахын тулд урт хугацааны турш үргэлжлэх богино хэмжээний системтэй давталтыг хийж байх хэрэгтэй. Хичээл бүрийн төгсгөлд багшийн өгсөн зөвлөгөөг баримтлан гэртээ компьютер дээр өдөр бүр 15-20 минут дасгалын програм дээр ажиллахад л хангалттай.

Сургалтын хөтөлбөр

Хуруундай хөтөлбөр нь “Нэгдүгээр шат”, “Хоёрдугаар шат”, “Гүнзгий”, “Тамирчин” гэсэн 4 шаттай. Нэг шатны сургалт нь 24 (48 цаг) удаа орох ба хичээлийн жилийн хугацаанд долоо хоногт хоёр удаа орвол нийт 12 долоо хоног, гурван удаа орвол нийт 8 долоо хоног үргэлжлэх бол сурагчдын зуны амралтаар 5 долоо хоногийн хугацаанд ажлын өдрүүдэд өдөр бүр орно.

Нэгдүгээр шат

Нэгээс хоёр оронтой олон тооны нэмэх үйлдлийг хурдтай тооцоолж сурах ба хүрдээ хөгжилтэй төсөөллийн аргад суурилан хэзээ ч мартагдахааргүй цээжлэх болно.
ХАМРАХ ХҮРЭЭ:
2-5 анги
Хичээл оролт:
24 удаа /48 цаг/
ҮРГЭЛЖЛЭХ ХУГАЦАA:
90 мин
АНГИ ДҮҮРГЭЛТ:
16 хүүхэд
ХИЧЭЭЛЛЭХ ӨДӨР:
  • Даваа, Лхагва, Баасан
  • Мягмар, Пүрэв
ТӨЛБӨР:
360000₮

Хоёрдугаар шат

Нэмэх, хасах үйлдлийг хослуулан хурдтай бодох ба үржих, хуваах үйлдэлд суралцан дөрвөн аргын тоогоо эзэмшиж хэдэн саяын дотор тооцоолж сурна
ХАМРАХ ХҮРЭЭ:
2-5 анги
Хичээл оролт:
24 удаа /48 цаг/
ҮРГЭЛЖЛЭХ ХУГАЦАA:
90 мин
АНГИ ДҮҮРГЭЛТ:
16 хүүхэд
ХИЧЭЭЛЛЭХ ӨДӨР:
  • Даваа, Лхагва, Баасан
  • Мягмар, Пүрэв
ТӨЛБӨР:
360000₮

Гүнзгий анги

10 оронтой 10 тооны нийлбэр, 5 оронтой хоёр тооны үржвэр, “Хүн хуанли” зэрэг нэмэлт шинэ сэдвүүдийг үзэхээс гадна ой тогтоолтын суурь аргачлалд суралцана.
ХАМРАХ ХҮРЭЭ:
2-5 анги
Хичээл оролт:
12 удаа /32 цаг/
ҮРГЭЛЖЛЭХ ХУГАЦАA:
120 мин
АНГИ ДҮҮРГЭЛТ:
16 хүүхэд
ХИЧЭЭЛЛЭХ ӨДӨР:
Бямба
ТӨЛБӨР:
360000₮

Тамирчин анги

Тус ангид суралцах хугацаа хязгааргүй ба ур чадвараа ахиулах хүсэлтэй сурагчид тус шатанд хамрагдах ба дотоод, гадаадад зохиогдох цээж бодолтын тэмцээн, уралдаанд оролцох боломжтой.
ХАМРАХ ХҮРЭЭ:
2-5 анги
Хичээл оролт:
12 удаа /32 цаг/
ҮРГЭЛЖЛЭХ ХУГАЦАA:
120 мин
АНГИ ДҮҮРГЭЛТ:
16 хүүхэд
ХИЧЭЭЛЛЭХ ӨДӨР:
Бямба
ТӨЛБӨР:
252.000₮ 30% хөнгөлөлт

Түгээмэл асуудаг асуулт, хариулт

Хуруундай түргэн бодолтын сургалтад яагаад хамрагдах ёстой вэ?

Зарим хүмүүс “Тооны машин байхад цээжээр бодуулж хүүхдүүдээ зовоох ямар хэрэгтэй юм бэ?” гэж асуудаг. Энэ асуултад дараах байдлаар хариулж болно. Машинтай хүн ч эрүүл байхын тулд фитнес төвд эсвэл гадаа гүйлтийн талбайд гүйдэг. Тэгвэл “Машин байхад гүйж өөрийгөө юунд зовооно вэ?” гэж асуух хэрэгтэй. Үүнтэй адил цээж бодолт нь тархийг эрүүл байлгах хамгийн гайхамшигтай дасгал юм. Эцэг, эхчүүдийн хувьд бас нэг буруу ойлголт бол цээжээр тоо бодно гэдэг нь хүүхдийг залхааж ядраадаг гэж үздэг. Одоогийн дунд сургуулиудад зааж буй дөрвөн аргын тоо бодох уламжлалт арга нь ямар ч хүнийг залхааж ядраах, хурдтай бодох ч боломжгүй болгодог. Учир нь уламжлалт арга тархины зөвхөн нэг тал буюу зүүн тархийг ажиллуулдаг тул бодоход төвөгтэй түүнчлэн тархины хөгжилд синержи буюу хоёр тархины хамтын ажиллагаанд саад болдог. Хамгийн чухал зүйл бол хоёр тархины оролцоотойгоор хялбар, хурдтай арифметик үйлдлийг цээжээр гүйцэтгэхэд тус хөтөлбөрийн зорилго оршиж байна.

Баруун, зүүн хоёр тархины оролцоотойгоор үйлдэл гүйцэтгэх гэж юу вэ?

Тархины 2/3-ыг эзэлж буй дээд тархи зүүн болон баруун гэсэн хоёр тал бөмбөлөгтэй. Хоёр тархи тус тусдаа үйл ажиллагааг хариуцаж хоорондоо уялдаа холбоотой ажилладаг. Гэвч ихэнх хүний хувьд өдөр тутмын амьдрал болон хичээл ном, ажил мэргэжилдээ зүүн тал бөмбөлгийг давамгай ашигладаг. Үүний шалтгаан нь манай боловсролын систем тархины зүүн хагас бөмбөлөг дээр суурилж мэдээллийг логик сэтгэлгээнд тулгуурлаж заадагтай холбоотой. Үүнээс болж хүүхдийн бүтээлч сэтгэлгээ орхигдож байдаг. Суралцах үйл явцад баруун тархины оролцоо дутагдсанаар бүтээмж муутай байдаг гэсэн үг. Тус хөтөлбөрийн онцлог бол цээжээр бодох явцад зүүн тархи оролцохоос гадна төсөөлөл, мэдрэхүй, мэдрэмж зэргийг хариуцаж байдаг баруун тархи идэвхижсэнээр хурдтай сэтгэж, бүтээлч байх боломж бүрдэнэ.

Хуруундай сургалт нь хэрхэн явагддаг вэ?

Сургалтын давуу тал нь хичээлийн турш хүүхдийн идэвх оролцоог бүрэн хангадаг. Багш шинэ сэдвийг үлгэр, төсөөлөл дээр тулгуурлан хөгжилтэй үйл явдлаар тайлбарладаг нь сурагчдыг залхаахгүй байх үндэс нь юм. Өөрөөр хэлбэл сургалт нам гүм, залхуутай орчинд биш тоглоомын арга дээр тулгуурлан хүүхэд бүрийн оролцоотойгоор явагдана. Ингэснээр суралцагч сургалтын хугацаанд хэзээ ч сургалтын дарамтыг мэдрэхгүй. Энэ нь хүүхдэд сурах хүслийг бий болгож, өндөр түвшинд сэдэлжүүлж өгдөг.

Хуруундай хөтөлбөр нь миний хүүхдэд ямар ач тустай вэ?

Хуруундай хөтөлбөрт хамрагдсанаар таны хүүхэд олон үйлдэлдэй олон тооны арифметик үйлдлийг хурдтай тооцоолж сурахаас гадна анхаарал төвлөрөлт, сэтгэхүй, ой тогтоолт, тууштай зан чанар, өөртөө итгэх итгэлийг нэмэгдүүлж хоёр тархийг хамтад нь хөгжүүлж өгдөг. Өөрөөр хэлбэл хурдтай тоо бодох нь мөсөн уулын харагдаж буй нэг хэсэг нь л юм.

Дандаа л хуруугаараа бодоод байх уу?

Хуруу ашиглан хурдтай тооцоолол хийх нь бидний мэдэх бага насны хүүхэд дөнгөж тоо сураад хуруугаараа тоо боддог уламжлалт арга барилаас тэс ондоо зүйл. Хүүхэд энэ бүх үйлдлийг маш богино хугацаанд хийхийн тулд хурдтай сэтгэж хуруугаа ашиглан хариуг гаргадаг. Энэ чадварт мэргэших тусам хуруу ашиглах шаардлагагүй болно. Мөн тооцоолох хэрэгсэлд мэдрэхүйн эрхтний оролцоог хангаж өгснөөрөө хоёр гарыг хянаж байдаг баруун, зүүн тархийг идэвхжүүлж өгдөг. Бидний сонсож ирсэн "Гар ажиллавал тархи ажиллана" гэдэгтэй адил хоёр гараа ашиглан тархиа хөгжүүлж буй хэлбэр юм.

Соробан сампингийн сургалтаас хэр ялгаатай вэ?

Систем нь үндсэндээ соробангийн системд суурилсан. Учир нь гарын эрхий хуруунаас бусад хуруу нь сампингийн доод эрхийг харин эрхий хуруу сампингийн дээд эрхийг төлөөлнө. Үүн дээр тулгуурлан бүх аргачлалыг нэг томъёонд багтаасан учир хүүхэд соробангийн сургалт шиг сампин, карт болон төсөөлөл дээр тус тусад нь ажиллах зэрэг урт хугацаа шаардахгүйгээр маш богино хугацаанд төвөггүй суралцаж үр дүн гаргадаг.

Сургалт дууссаны дараа дасгалын программ нь шууд хаагдах уу?

Сургалтын төгсгөлд нэг удаагийн 10,000 төгрөгийн хураамж төлж төгсөгчдөд зориулсан дасгалын программын эрхээ нээлгэн хүссэн үедээ ажиллах боломжтой.

Хамгийн багадаа хэдэн настай хүүхэд академийн түргэн бодолтын сургалтад суух боломжтой вэ?

Ой тогтоолт болон түргэн бодолтын үндсэн сургалтуудад хамгийн багадаа 2-р ангийн хүүхэд элсэн суралцах боломжтой. Учир нь 1-р ангийн хүүхдийн хувьд дөнгөж сургуульд орж суралцаж байгаа учир уламжлалт аргатай хольж будилах тохиолдол гарах, сургуулийн өмнөх насны хүүхдийн хувьд сургуулийн анги танхим, багш, урт хугацаагаар тогтвортой сууна гэсэн бүрэн дүүрэн ойлголт байдаггүй учир төвлөрч суухад бэрхшээлтэй байдаг. Тиймээс сургуулийн өмнөх насны хүүхдүүдэд эдгээр хөтөлбөрийг өдөрт бага хугацаагаар тоглоомын арга ашиглан академийн харьяа цэцэрлэг дээр хэрэгжүүлдэг. Бусад хөдөлгөөнт сургалтын хувьд бага насны хүүхэд хамрагдах боломжтой.

Сургалтын турш хүүхэд өдөрт хэр удаан давтах вэ?

Хуруундай сургалтад хамрагдаж буй хүүхэд гэртээ өдөр бүр багадаа 15 минут дасгалын программ дээрээ ажиллах хэрэгтэй. Хүүхдийн хөгжил эцэг эх, багшийн хамтын ажиллагааны үр дүн байдаг. Та хүүхдэдээ хоногийн 24 цагаас ердөө 15-хан минутыг даалгавар хийх тал дээр нь анхаарснаар хүүхдийнхээ гарах үр дүнгээр бахархах болно. Даалгавар хийлгэхдээ урдуур нь орж бодсон бодлогыг нь зөв, буруу гэж шүүж болохгүй. Буруу хариу гаргасан ч урам өгч байгаарай. Гаргасан алдааг нь багш анги дээр засах болно. Та зөвхөн дасгалын програм дээрээ ажиллаж байгаа эсэхэд нь л хяналт тавина. Зуны түргэвчилсэн сургалтын хувьд энэ хугацааг 15, 15 минутаар давтуулах байдлаар өдөрт нэг цаг хийх хэрэгтэй.

Сургалтын явцад хүүхдэд гэрийн даалгаврын цаас өгөх үү?

Тухайн сургалттай холбоотой дасгалын ном болон гэрийн компьютертээ дасгалын программ суулгах эрхийг өгнө. Хүүхэд үзсэн хичээлтэй холбоотой ном болон дасгал программ дээр өдөр бүр багадаа 20 минут хийх шаардлагатай.

Хүүхэд байнга тоо бодсоноор идэвхи нь суларч хийж буй зүйлээсээ залхах уу?

Хичээл ихэвчлэн хүүхдүүдийн оролцоон дээр тулгуурлаж явагдах ба хичээл бүр дээр тэмцээн зохиох хэлбэрээр явагдаж хүүхдийг идэвхжүүлж байдаг. Тиймээс хүүхдүүд дасгал хийх бүртээ эрч хүчтэй байдаг. Гэхдээ зарим хүүхдийн хувьд залхуутай, төвөгтэй санагдах үе бий. Энэ бол том амжилтын төлөө явж байгаа хүнд тохиолдож буй энгийн бэрхшээл юм. Күнзийн сургааль дээр хэлсэн шиг “Их битгий хий, бага битгий хий! Харин өдөр бүр хий!” гэсэн зарчмыг л баримтлах хэрэгтэй. Бага багаар хийгээд байхад нэг л мэдэхэд эрс сайжирна. Хамгийн гол нь хүүхэд бүрт шинэ сэдвийг маш сайн ойлгуулах тул гэртээ дасгалын программ дээр даалгавраа хийхээ л орхигдуулж болохгүй. Дасгалын софтвэйр програм бол манай сургалтын маш том давуу тал юм. Мөн хичээл дээр хүүхдийг идэвхжүүлэх спорт өрөлт зэрэг сэтгэхүйн олон тоглоом, хичээл бий.

Энэ хөтөлбөр нь дунд сургуульд үзэж буй арифметик үйлдлийг бодох аргачлалаас юугаараа ялгаатай вэ?

Хуруундай хөтөлбөрийн шинэлэг, дэвшилтэд арга нь тус хөтөлбөрийн гол түлхүүр юм. Арифметик үйлдлийг гүйцэтгэх уламжлалт арга нь зүүн тархины үйл ажиллагаан дээр суурилсан байдаг ба үүнээс шалтгаалан тархины чадамжийг үр дүнтэй ашиглах боломжийг хязгаарладаг. Сургуульд заагдаж буй уламжлалт аргаар энгийн бодлогуудыг бал, цаас ашиглалгүйгээр цээжээр бодож чадна. Гэхдээ илүү олон үйлдэлтэй олон бодлогыг хурдтай бодох боломжгүй. Харин энэ хөтөлбөрийн гол агуулга нь тархины баруун хагас бөмбөлгийн оролцоотойгоор төсөөллийг бий болгосноороо суралцагчдын тархины мэдээлэл боловсруулах чадамжийг дээшлүүлэн олон тооны арифметик үйлдлийг хурдтай, зөв хийхэд тусалдаг. Энэ нь хүүхдэд тархины хоёр хагас бөмбөлгийг хамтад нь тэнцвэртэй ашиглахыг сурган сурлагын амжилтыг мэдэгдэхүйц сайжруулдаг.

Дунд сургуулийн тоо бодох уламжлалт аргатай нь зөрчилдөнө гэдэг?

Та хүүхдийнхээ онцлогийг сургуулийн багшид анхнаас нь маш сайн ойлгуулах хэрэгтэй. Ингэснээр хүүхдийн урам зориг, чадварыг нь үгүйсгэлгүйгээр хичээлээ тайлбарлахад хүүхэд маш хурдан ойлгож чадах юм. Учир нь энэ олон тооны арифметик үйлдлийг хүний санаанд орохооргүй богино хугацаанд сэтгэж бодож байгаа хүүхэд энгийн ямар ч сэдвийг төвөггүй ойлгох боломж бүрддэг.

Хуруундай сургалтыг заах багш нараа яаж бэлддэг вэ?

Хуруундай хөтөлбөрийн хичээлийг заах багш нар Монголын Оюун Ухааны академи дээр бэлтгэгддэг. Энэ хөтөлбөрийг олон улсад заах эрхтэй Master Trainer буюу Мастер Сургагч багш Х.Хатанбаатарын удирдлага доор багш нар урт хугацаанд бэлтгэгдэж амжилттай төгссөн багш нар заах аргазүйн сертификатаа гардан авдаг. Тухайн багшийн талаарх мэдээллийг академийн Сургалтын албанаас тодруулах боломжтой.

Хүүхдээ сайжирч буйг хэрхэн мэдэх вэ?

Хүүхдийн оюуны хөгжил эцэг, эх, багшийн хамтын ажиллагааны үр дүнгээс шалтгаалах учир сургалтын явцад эцэг, эх хүүхдээ хүргэж өгөх, авахдаа багштай байнга холбоотой байж хүүхдийнхээ хөгжлийн талаарх мэдээллийг тогтмол авч санал бодлоо солилцох үүрэгтэй. Шат шатны сургалтын төгсгөлд эцэг эхчүүдэд зориулсан нээлттэй хичээл орох ба эцэг эх үнэлэлт, дүгнэлтээ өгдөг.

Энэ хөтөлбөрт хамрагдаж буй хүүхдэд эцэг, эхийг зүгээс юуг анхаарах ёстой вэ?

Хүүхдийн хөгжил ялангуяа бага насны хүүхдийн хөгжил бол эцэг эх, багшийн хамтын ажиллагааны үр дүн байдаг тул эцэг эхчүүдийн анхаарах ёстой хэд хэдэн зүйлийг санамж болгон орууллаа.
✔ Сургалтын хугацаанд багштай тогтмол холбоотой байж хүүхдийнхээ хөгжлийн талаар мэдээлэл авах
✔ Сургалттай холбоотой санал, хүсэлтээ сургалтын албанд бичгээр мэдэгдэж байх
✔ Үзсэн хичээлийнхаа даалгаврыг хийхэд нь шаардлагатай компьютерээр хангах
✔ Өдөр бүр 15 минут даалгавар хийх тал дээр нь анхаарах, боломжийг нь бүрдүүлэх
✔ Хүүхдийг хичээлээс хоцруулахгүй мөн таслуулахгүй байх
✔ Хичээл цагтаа эхэлж цагтаа дуусах тул хүүхдээ авчрах болон авахдаа цаг барих

Танай байгууллага дээр хүүхдэд зориулсан бусад төрлийн сургалтууд байдаг уу?

Монголын Оюун Ухааны академи бүх насныханд зориулсан оюуны хөгжил, оюуны спортын олон талт сургалт явуулдаг. Хүүхдэд зориулсан сургалтаас дурдвал ой тогтоолт, түргэн бодолт, рубикийн шоо, спорт өрөлт, тааварт бодлого, сэтгэх чадвар – бүтээлч сэтгэлгээ гэх мэт сургалт явагддаг.

Сургалтын талаарх дэлгэрэнгүй мэдээллийг тус сайтаас болон 7000-2266 холбогдож мэдээлэл авна уу